onsdag 2 maj 2012

Monica´s grupp (Amandas) Onsdag 2 maj

Hej!
Jag har nu tagit över Amandas grupp och Camilla har gått in i min gamla grupp.
Det kommer inte att bli några stora förändringar men jag har bett alla barn att ha med sig ryggsäck och vattenflaska varje dag. Detta för att vi ska kunna gå iväg på spontana utflykter nu när det är så skönt att vara ute.
Samtidigt vill jag be alla föräldrar att tänka på att meddela om ni kommer andra tider( på morgonen) för vi går oftast iväg direkt 9.00.
Samtidigt är det en pedagogisk tanke med detta - att barnen ska lära sig ta ansvar för sina egna saker och att kunna ta emot besked(komma ihåg vad vi tillsammans har bestämt :)
Barnen kommer också att få ta lite mer ansvar....få olika uppgifter, idag började vi med att ett barn ska duka bordet till lunchen varje dag.
Vädret var så härligt idag perfekt dag att gå på upptäcksfärd tyckte jag... men alla ville vara kvar på gården. Vi har fått en hel del nya uteleksaker så jag ändrade mig, och vi tog fram innebandy.Vi var ju ensamma på gården så det passade jättebra och vi pratade om hur man ska göra för att undvika "olyckor". Alla var med och tyckte att det var roligt.
 Tyvärr blev det inga bilder som gick att använda i bloggen...
Vi hörs i morgon!
Monica

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar